Wednesday, November 3, 2010

aku kmbali mengblogkan diri...

fuuhh....
snman dlu...
fuuuh3...3kli trik nfas....
hmbus....
tarik.....xyah lpas smpai esok..


k2...begin...
hmm...
aku dah xfham ngan hdop aku skrg....
cmner nk bg org fham ngan hdop aku yg aku sndri xfham...
mcm2 dugaan...bala...malapetaka mnimpa...
xtau knpa ujian ni trlalu brat unttku...
aku rsa cam dah x terdaya nk tempuhi...
tp aku tbahkn jgak dgn cra merempuhi...


mslah fmly...
bkn slah fmly aku...tp aku ni yg ssh nk mnerima knyataan...
aku dah cba mnerima knyataan...
aku miskin?ntah...soalan 2 aku xmmpu nk jwb...
aku kaya?ntah...lg la xmmpu nk jwb..
dlm fmly aku...mak aku sorg je yg keje...
aku yg sulong pn msih stdy...
adek2 aku yg bwah aku smua pompuan 4 org...
aku the only boys in fmily..
bpak aku??ssah aku nk ckp...
ntahla knpe n mngape die xkje aku pn xtau...
nk ckp sakit x pn...
aku pn xtau nk ckp cmne...
tp aku sbg anak xkn aku nk burok2kn bpak aku..


hutang3...itu dah jd mcm rutin bg aku...
tp aku dah elak tp terkne jgak..
bg aku,biar aku ssah jgn smpai mak aku tau yg aku tgh ssah..
tnggu smpai die yg tnye aku ade duit ke x...
slgi blom tmbul soalan 2 aku akn brdiam..


baru2 ni...adek aku yg 2nd hlg h/p ngan duit....
kbetulan mse 2 aku pun tngah sesak nk gna duit...
bla aku dpt tau je jdi cam 2 xjdi g aku mnx kt mak aku....
selang smnggu lpas 2...
hmm...
mak aku call..


mak :: abg,ada duit lg x?
          mak bank in lu 50...mak pn ada yg 2 ja...
aku :: ok...ckup la 2..tq..(lbh kurg cam 2 la..)


sdah smnggu aku hdup dgn poket 0 akhirnya dpt gak 50...
pg 2 aku blom mkn..aku bangun pn da ptg...
dlm kol 2 lbh aku bangun...mandi2...buat ape2 yg ptot lu...
dlm kol 5 lbih 2 aku bru kluar nk g amek duit 2..
dah kluar je aku trus g kdai bli rkok dlu..
pas bli rkok 2 ingat nk g mkn lu,pas 2 mmber ajak g jogging lu kt astaka sitiawan...
ermm..ok la..aku postpone lu lpar aku ni..
dah smpai asataka tuh aku ltak wallet ngan hp nokia 1100 kt bwah seat motor ngan keadaan kunci..
h/p lg 1 aku terase nk bwak nk dgr lagu smbil2 jogging..
da pnat jogging aku pn g la kt motor ngan hrapan trus nk g mkn kt dpan 2...
bkak2 je seat...........hmmmm....
yg tnggal rkok sahaja....
prasaan aku msa 2 xtau lah cmne..
mgkin da bkan rzki aku nk bt cmner...xpela...
call mak aku ckp wallet ngan h/p hlg...
die ckp,xpela bkn rzeki abg 2..esok mak bank in laen...
smue kad bank aku lesap...
esok 2 aku bg no acc mmber aku untk mak aku bank in kn..
ptg 2 je mak aku cal ckp....abg,mak trsalah bank in kt no acc abg yg hlg 2...
hmmm...lg 1 mslah..xpela...nnt mak bank in lg skli...


kasihnya ibu mmg xdpt dblas...aku xtau cmner nk bt g...
1st die ckp ad 50 je...tp dah lbh dr 2 die msokkn...
msti die brutang lg....


aku post kt FB 

my wallet n phone gone...dugaan yg bsar untkku....aku psrah jka smua ini ujian drimu ya Allah...brikan aku kekuatan..im feel sorry to my mom...bru je bank in duit 4 me..srry mom..


mak aku cmment kt status::

 Noryatimah Osman Terimalah ujian yi diberi dgn sabar dan tenang .insan yang tidak pernah diuji tak akan faham erti kehidupan yg sebenarnya.Anggap saja itu bukan rezki kita .InsyaAllah Allah tetap akan memberi rezki kepada hambanya yang bersabar dan bertaqwa. Ingatlah padaNya selalu dan berdoalah agar apa yang terjadi hari ini tidak akan berulang lagi di masa depan.InsyaAllah teruskan perjuangan sebagai insan yang bergelar pelajar, mak sentiasa membuat yg terbaik utk ank2 mak InsyaAllah.
October 17 at 10:46pm ·  ·  3 people

aku xkesah ape org nk ckp aku ni ape pn...
yg aku nk smpaikn kt cni...
mak aku yg paling terbaik d dunia ni...
aku xnk org lain rmpas mak aku dri hdup aku...
ya Allah...
pnjangkn lah Hayat ibuku...


aku xtau cmnae hdup aku klu tnpa dia..
i love u mom..

2 comments:

  1. lebih kurang jer cite ko ngn ak..tapi bukan pasal hp ilang la..hohoho.. btw, kita senasib..;)

    ReplyDelete